سپاس هــــوادار
 

شبی که اخلاق در کرمان معنا شد؛ رسانه‌های کشور چشم دیدنش را داشتند؟!

ارسال فرهنگ چندهزار ساله دیار کریمان به کل ایران 

 

هرچند در پایان بازی فینال حذفی با جامی که برروی دستان بازیکنان مس بالا نرفت خستگی به تن همه‌ی کرمانی‌ها ماند، اما همین بازی بدفرجام قهرمانان فراموش نشدنی برای همیشه در ذهن فوتبال ایران باقی گذاشت.

از چند روز پیش از این بازی برخی از رسانه‌ها به خصوص آن‌ها که چشم دیدن برگزاری فینال بین دو تیم شهرستانی در یک شهرستان یعنی کرمان را نداشتند، به صورت مداوم از اتفاقات احتمالی ناگوار این بازی می‌نوشتند.

آن‌ها آن‌قدر شرایط زمین و زمان و سکوها و... را بد جلوه می‌دادند که خیلی‌ها به طور قطع در این بازی حادثه‌ای بد رخ خواهد داد. این جو سازی‌ها حتی تا چند ساعت مانده به شروع بازی نیز ادامه داشت اما با آمدن دوربین به داخل ورزشگاه باهنر کرمان به طور کلی مشخص شد همه‌ی این صحبت‌ها تا چه اندازه بی‌اساس بوده است.

در حالی که انواع و اقسام اهانت‌ها و حرف‌های رکیک در ورزشگاه آزادی شنیده می‌شود، هواداران مس کوچکترین اهانتی نه به تیم حریف کردند و نه به هواداران آن‌ها...جالب بود که پس از هدر رفتن اولین موقعیت تراکتورسازی و صدای افسوس تماشاگران تراکتور، خیلی از میهمانانی که از تهران و تبریز به کرمان آمده بودند و خبرنگاران رسانه‌های کشور منتظر بودند تا لفظ زشتی که در ورزشگاه آزادی متداول شده است را بشنوند و برای آن‌ها واقعا جای تعجب داشت که ادب در ورزشگاه کرمان تا این حد رعایت می‌شود.

هواداران مس تنها با تشویق تیم خود و رعایت احترام شان ورزشگاه فضایی ایجاد کردند که همه‌ی آن‌هایی که برای اولین بار به ورزشگاه باهنر می‌آمدند و شخص علی کفاشیان و تاج از این وضعیت شگفت‌زده شوند.

هواداران مس حتی زمانی که تیم‌شان یک بر صفر عقب بود و حتی زمانی که بازی را باخت، با شعور و فرهنگ بالای خود ورزشگاه را ترک کردند و کوچک‌ترین مشکلی درست نکردند و هواداران تراکتور بی‌هیچ مزاحمتی جشن خود را در ورزشگاه باهنر برگزار کردند و بی‌آنکه حتی کوچکترین اتفاقی در خارج از ورزشگاه رخ دهد از استادیوم بیرون رفتند تا ثابت شود فرهنگ بالای کرمانی‌ها تا چه اندازه جلوه می‌کند.

کرمانی‌ها هیچ انتظاری نداشتند که این رسانه‌ها کوچک‌ترین اشاره‌ای به این رفتار آن ها بکنند هیچ، انتظار تشکر و تقدیر هم ندارند چراکه می‌دانند فرهنگ غالب برخی رسانه‌های ما نیز همان فرهنگ زشت رایج در اکثر ورزشگاه‌های کشور از جمله ورزشگاه آزادی را می‌طلبد و اصلا قرار نیست جوی مثل جو ورزشگاه باهنر الگوی استادیوم‌های کشور باشد.

همانطور که پس از بازی نه در تلویزیون به این مسئله اشاره شد و نه در رسانه‌ها به این موضوع پرداختند.

اما برای همه‌ی کرمانی‌ها قهرمان واقعی همان‌هایی بودند که روی سکوهای ورزشگاه باهنر در روز جمعه پرچم نارنجی داشتند. همان‌هایی که سفیران فرهنگی کرمان در ایران شدند و ثابت کردند که تا چه اندازه این مردمان اصالت و ادب دارند.

باشگاه صنعت مس کرمان به این هواداران و مردمانش می‌نازد و دست آن‌ها را می‌بوسد که این چنین بزرگی منش خود را نشان دادند. قهرمان واقعی این پهلوانان هستند که اخلاق را در ورزشگاه معنا کردند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: