سوء مدیریت بلای جان مس شد یا داوری؟
 خودمان را گول نزنیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مس که در این فصل از مسابقات دچار بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت تصمیم‌گیرندگان اصلی‌اش شده بود در پیش فصل آغاز خوبی نداشت و درست در ایستگاهی که باید توشه و ذخیره خود را برای حضور قدرتمندانه در لیگ برتر محکم و پربار کند با ضعف‌هایی در مدیریت باشگاه و سرمربی تیم مواجه شد و نتوانست انتظارات اهالی فوتبال در کرمان را برآورده سازد.

خبرگزاری فارس: سوء مدیریت بلای جان مس شد یا داوری؟

مس نحیف و کم جسم و جان میراث گذشته

این مسئله به حدی در همان ابتدای فصل واضح و آشکار رخ داده بود که استرس و ترس از سقوط در کلام و گفتار هواداران و اهالی فوتبال کرمان از همان آغاز فصل دهان به دهان می‌چرخید.

با همه این تفاسیر و با توجه به سنگینی کفه ترازوی قدرت به سمت مدیرعامل وقت، وی به تنهایی و بر خلاف گفته‌هایش در کنار معاون غیر بومی‌اش در باشگاه شاکله مس در لیگ سیزدهم را بنیان نهاد و با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و آغاز تغییرات وی پس از کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد و مس نحیف و کم جسم و جانی را به عنوان میراث برای بازماندگان بر جای گذاشت.

فصلی نو از تغییرات در شرکت مس آغاز شد و با تکیه زدن احمد مرادعلیزاده بر صندلی قدرت در این شرکت متمول، وی بنا به اعتمادی که به توانمندی‌های اکبر ایرانمنش داشت از بین گزینه‌های مختلفی که نام آنها برای مدیریت باشگاه مس مطرح شده بود، وی را به سمت مدیرعاملی باشگاه منصوب کرد.

نجات‌بخشی ایرانمنش برای مس غلط از آب درآمد

باید عنوان کرد، ایرانمنش از حیث سلامت کار و تجربه در بین مدیران خوشنام کرمانی است و با این انتصاب انتظار می‌رفت تا مس هرچه سریع‌تر از مخمصه و مهلکه سقوط رهایی یابد، اما این ماجرا بر خلاف پیش‌بینی خیلی‌ها پیش رفت تا جایی که همه پیش‌بینی‌هایی که ایرانمنش را به عنوان فردی توانمند برای به آرامش رساندن کشتی به گل نشسته مس مطرح کرده بودند در عمل غلط از آب درآمد و در نهایت مس با ایرانمنش سقوط کرد!

تیتری که خیلی‌ها پس از پایان دیدار مس در برابر سپاهان مقابل چشمان خود می‌دیدند به نظر می‌رسد، دیگر کرمانی‌ها باید کم‌کم پذیرفته باشند که گل سر سبد ورزش استانشان دیگر جایی در سطح اول فوتبال کشور ندارد.

مدیرعامل مس دلایل ناکامی تیم را بیان نکرد

اما چرا؟ چه عوامل و مسائلی در این فاجعه بزرگ ورزشی دخیل شدند تا مس کرمان یکی از متمول‌ترین‌های فوتبال ایران جایی در لیگ برتر نداشته باشد؟ شخص اکبر ایرانمنش را در این زمینه تا چه اندازه باید مقصر دانست؟

البته در این بین و در مدت شش ماه از حضور ایرانمنش در باشگاه مس هیچ‌گاه مصاحبه و یا بیانیه منتسب به مدیرعامل باشگاه مس بر روی خروجی سایت این باشگاه و یا سایت‌های خبری دیده نشد که ایرانمنش در آن دلایل ناکامی و مشکلات تیمش را به مسائل داوری، ضعف بازیکنان و کادر فنی و ... مرتبط ندانسته باشد.

مدیرعامل باشگاه مس به تازگی و در گفت‌و‌گویی با یک سایت خبری مدعی شده است که داوران در چند بازی اخیر مس بیشترین سوت‌ها را به ضرر این تیم به صدا در آورده‌اند.

عدم عذرخواهی ایرانمنش از هواداران

اگر این چنین مسئله مهمی صحت هم داشته باشد، نوک پیکان انتقادات را باید به سمت و سوی شما مدیرعامل و سخنگوی باشگاه مس نشانه گرفت، اینکه مس در این فصل از رقابت‌ها از داوری لطمه دیده، درست است، اما مسئولیت شما به عنوان مدیرعامل باشگاه مس در برابر این اشتباهات و اتفاقات چه بوده است؟

اگر مس در برابر پرسپولیس در کرمان شکست سنگینی را متحمل شد و نوع قضاوت داور مسابقه نیز در رقم خوردن این نتیجه تاثیرگذار بود، چرا شما و سایر همکارانتان در هیئت مدیره و باشگاه نتوانستید در برابر فدراسیون و کمیته داوران بایستید و برای دفاع از حق خود با فدراسیون و کمیته داوران برسر انتخاب داوران توانمند برای مسابقات تیم در بحران قرار گرفته خود مذاکره کنید؟ آیا این مسئله برای مردم پذیرفتنی است که مس در این فصل از مسابقات تنها از داوری ضربه خورده است؟

آقای ایرانمنش به راستی شما طی این شش ماهی که بر کرسی مدیریت باشگاه مس تکیه کرده‌اید تا چه اندازه خود و شیوه مدیریتتان را عامل ناکامی و سقوط مس عنوان کرده‌اید؟ آیا یک‌بار حاضر شدید از تریبون رسمی باشگاه مس از مردم کرمان درباره انواع و اقسام اشتباهات صورت گرفته طی این مدت عذرخواهی کرده و شیوه مدیریتی خود را یکی از عوامل ناکامی مس بدانید؟

ابهام در انتخاب مظلومی به عنوان سرمربی مس

هنوز که هنوز است، نمی‌توانیم این مسئله را هضم کنیم که دلیل انتخاب پرویز مظلومی برای نشستن بر روی نیمکت مس چه بود؟ کارنامه این مربی در چند سال اخیر را اگر مشاهده کنید، خود به این نتیجه می‌رسید که مظلومی گزینه مناسبی برای هدایت مس نبود.

این انتخاب یکی از بزرگترین اشتباهات در دوران مدیریت شما در باشگاه مس بود، شما حتی در مصاحبه‌هایی نیز به این مسئله اشاره کرده بودید که به دلیل محبوبیت مظلومی در نزد هواداران مس اقدام به بررسی و انتصاب وی کرده بودید.

آیا می‌توان با محبوبیت یک فرد در لیگ برتر ماندگار شد و تیمی را از انتهای جدول جدا کرد؟ پس جایگاه فنی یک مربی و توانمندی‌های مدیریتی‌اش در کدام مرحله از مراحل بررسی ویژگی‌های برتر بودن یک مربی برای هدایت یک تیم قرار دارد؟

عدم معیار مشخص برای خرید بازیکنان نیم‌فصل

آقای ایرانمنش خریدهای مس در نیم‌فصل دوم بر اساس کدام اساس و معیار صورت گرفت؟ بازیکنانی مثل جونیور، کیانوش رحمتی، شیث رضایی و ... در نیم فصل دوم با چه اعداد و ارقامی برای کمک به تیم بحران‌زده مس به کرمان آمدند و در نهایت خروجی و کارایی این نفرات برای مس چه بود؟

نه! آقای ایرانمنش برخلاف شناختی که از شما داشتیم و شما را مدیریتی توانمند و کاربلد می‌دانستیم، باید اذعان کرد که این بار شما در سبک و سیستم مدیریتی یک تیم لیگ برتری دچار اشتباه محرزی شدید و مطبوعات و رسانه‌ها با توجه به فضای حاکم بر لیگ از همان ابتدا بیشترین حمایت ممکن را از تیم و شخص شما انجام دادند تا خدایی ناکرده اهالی رسانه متهم به تخریب تیم و مسائلی از این قبیل نشوند.

باید گفت اگر شهبازی و اطرافیانش سنگ بنای سقوط مس را در این فصل از مسابقات بنا نهادند، تصمیمات و اشتباهات شما و اطرافیانتان در به اتمام رساندن این پروژه کمتر از مدیرعامل سابق باشگاه مس نبود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392برچسب:سوء مدیریت بلای جان مس شد یا داوری؟, | 13:54 | نویسنده : محمدعلی مهدی پور |