تیم های لیگ یک تکمیل شدند
 
با برگزاری دیدار برگشت پیکان – فجر سپاسی 24 تیم حاضر در فصل آتی لیگ یک تکمیل شدند. از جمع این 24 تیم 17 تیم از فصل گذشته در جدول بازی های لیگ یک حضور داشتند. سه تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کردند و 4 تیم نیز تیم هایی هستند که از لیگ 2 به لیگ یک صعود کردند.
تیم های باقی مانده در جدول
1-سیاه جامگان مشهد 2- نساجی مازندران 3- صنعت نفت آبادان 4- گیتی‌پسند اصفهان 5- شهرداری بندرعباس 6- گل‌گهر سیرجان 7- استقلال اهواز 8- نیروی زمینی تهران 9- فولاد یزد 10- پارسه تهران 11- ایرانجوان بوشهر 12- مس رفسنجان 13- آلومینیوم هرمزگان 14- نفت و گاز گچساران 15- راهیان کرمانشاه 16- پاس همدان 17 - یزد لوله
تیم های سقوط کننده از لیگ برتر
18 - فجر سپاسی 19- داماش گیلان20- مس  :(
تیم های راه یافته به لیگ یک
21- شهرداری اردبیل 22- شهرداری تبریز 23 – فولاد نوین اهواز 24 – اتکای گلستان
 
 
فصل آتی لیگ برتر با حضور 16 تیم و لیگ یک با حضور  24 تیم در دو گروه 12 تیمی برگزار می شود. تعداد تیم های حاضر در لیگ یک در فصل آتی به نسبت فصلی که سپری شده دو تیم کاهش می یابد، البته قرار بود با سقوط 8 تیم از لیگ یک به لیگ 2 و صعود چهار تیم از لیگ 2 به لیگ یک تعداد تیم های دسته اولی به 22 تیم کاهش یابد اما مهدی تاج مخالفت کرد با اینکه در هر گروه از لیگ یک تعداد تیم ها  فرد باشد و هر هفته دو تیم استراحت کنند، به همین خاطر تعداد تیم های سقوط کننده به 6 تیم کاهش یافت و در فصل آتی لیگ یک 24 تیم حضور خواهند داشت.
فصل آینده چند تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط می کنند و چند تیم از لیگ برتر راهی لیگ یک می شوند؟ غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات در پاسخ به این سوال گفت:« فصل آتی همانند فصلی که سپری شد تیم های اول هر گروه در لیگ یک مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند و برنده تیم های دوم هم در پلی آف 2 با تیم چهاردهم لیگ برتر بازی خواهد کرد. اما با پایان بازی های فصل آتی لیگ یک با توجه به سقوط 8 تیم به لیگ 2 و صعود چهار تیم از لیگ 2 به لیگ یک تعداد تیم های دسته اولی به 20 تیم کاهش خواهد یافت. هدف نهایی ما برگزاری بازی های لیگ یک با حضور 18 تیم و در یک گروه است که با نهایی کردن این طرح دو تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود می کنند و دو تیم از لیگ برتر سقوط می کنند. در این خصوص که وقتی تعداد تیم های حاضر در لیگ یک به 20 تیم کاهش یافت بازی ها را به چه شکلی برگزار کنیم، در یک گروه یا دو گروه 10 تیمی هنوز تصمیمی نگرفته ایم.»
گفتنی است فدراسیون فوتبال هیچ برنامه ای برای 18 تیمی کردن لیگ برتر در این فصل و حتی فصل های بعدی ندارد. این را غلامرضا بهروان به صراحت تاکید کرد و گفت: «هم اکنون که لیگ برتر با حضور 16 تیم برگزار می شود کیفیت بازی های بسیار پائین است و از سویی برخی از تیم ها با بدهی دست و پنجه نرم می کنند بنابراین 18 تیمی کردن لیگ برتر نه ضروری است و نه عقلانی.»_پایگاه اطلاع رسانی لیگ یک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:تیم های لیگ یک تکمیل شدند, | 16:17 | نویسنده : محمدعلی مهدی پور |