چینش احتمالی مس برروی کاغذ چمنی
دست باز میثاقیان برای انتخاب بازیکن و سیستم

تیم فوتبال مس با جذب فردین عابدینی به کار خود در فصل نقل و انتقالات لیگ یک پایان داد تا موفق شود تا امروز لقب تیم کهکشانی لیگ یک را کسب کند.

    

این لقب در حالی برای مس به دست می آید که این تیم علاوه بر جذب نفرات جدید، با بسیاری از بازیکنان مطرح خود در فصل قبل هم قراردادهای خود را تمدید کند تا هواداران این تیم هم به نوعی از روند نقل و انتقالات مس راضی باشند و حتی عده ای این تیم را به مراتب قوی تر از خیلی از تیم های حاضر در لیگ برتر ارزیابی کنند. البته هواداران مس که خاطرات بسیار تلخ مس پیش از فصل بازی های سال گذشته را به یاد می آورند از نظم و ترتیب نسبی این تیم نسبت به فصل قبل حسابی احساس آرامش می کنند و از اینکه مس به ماجراهای حاشیه ای سال قبلش دچار نشده است حسابی خوشحال هستند.

مس در درون دروازه این فصل خود آرمان شهدادنژاد و حجت صدقی را دارد که این دو دروازه بان کرمانی این پتانسیل را دارند که خیال هواداران مس را راحت کنند. شهدادنژاد کاملا بیقرار است که فصل تلخ گذشته را فراموش کند خاطرات بسیار خوبش در لیگ دو فصل قبل را به نوعی تکرار کند. او که می داند در صعود مس تا چه اندازه می تواند نقش مثبت بازی کند برای این کار در تمرینات انگیزه های زیادی نشان داده است. حجت صدقی هم که با درخشش در تیم ملی امید نشان داده است در روزهای اوج به سر می برد نیز می تواند در همین فصل میخ خود را در دروازه مس حسابی محکم بکوبد.

در خط دفاع مس با علیرضا ابراهیمی و فرهاد سالاری تمدید کرد تا با جذب علیرضا نظیف کار به نوعی ترکیب سه نفره خط دفاع مس مشخص شود. اگر سیستم مس را 3-5-2 فرض کنیم نظیف کار به عنوان دفاع آخر سالاری در سمت راست و ابراهیمی را در سمت چپ خط دفاع مس می توانیم ببینیم. البته اگر مس تمایل به دفاع چهار نفره هم داشته باشد برای این سیستم هم به اندازه کافی مهره دارد.

در خط هافبک دست اکبر میثاقیان برای چنیش خط هافبک 5 نفره خود حسابی باز است. هرچند هنوز تکلیف بودن و یا نبودن فرزاد حسین خانی در این خط مشخص نشده است و فعلا تا قبل از تمدید قرارداد این بازیکن باید این خط را بدون وی تصور کرد. مس در این قسمت از زمین خود می تواند از وحید اسماعیل بیگی در سمت راست استفاده کند. فردین عابدینی که قابلیت هجومی بیشتری دارد در کنار او می تواند بازی کند و امجد شکوه مقام در مرکز زمین مس قرار می گیرد. در سمت چپ زمین نیز عباس پورخسروانی قرار می گیرد و احمد زنده روح نیز می تواند نقش پیستون سمت چپ مس را بازی کند. البته مس در این قسمت کلی بازیکن دیگر دارد که همگی قابلیت بازی در ترکیب اصلی را دارند. از ترشیز گرفته تا جلالی فر و روزبهانی و ...

در خط حمله مس نیز به اختمال زیاد زوج فرزاد حاتمی و کریم اسلامی را می بینیم که باید توپ های بلند مس را تبدیل به گل کنند. البته هم حاتمی و هم اسلامی علی رغم قد بلند خود قابلیت بازی روی زمین را هم به خوبی دارند و در کنار آن ها بهمن طهماسبی نیز می تواند در زمانی که بازی برای مس گره می خورد با شم بالای گلزنی خود گره تیم مس را باز کند.

البته باید منتظر دیدن بازی های دوستانه مس به خصوص در کرمان بود و دید تفکرات میثاقیان با وجود نفراتی که دارد برروی کاغذ چمنی چگونه خواهد بود و او در زمین بازی چگونه از مهره های خود استفاده خواهد کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 9 شهريور 1393برچسب:چینش احتمالی مس برروی کاغذ چمنی, | 21:57 | نویسنده : محمدعلی مهدی پور |